7 iunie 2009

Se premiaza barbologia

As dori de la bun inceput sa explic cum vad eu barbologia: vorbesti mult, dar nu spui nimic!

Nu de mult (pe vremea lui Ceausescu), omul care avea o scoala profesionala era privit bine. Era un om cu meserie, avea un servici asigurat si totul era bine. Cu timpul, noi am "evoluat" si cel cu scoala profesionala era privit ca pe un om mai prost care nu are nicio sansa, deoarece trebuie sa faci liceul, sa nu te vada nici lumea prost. Apoi, daca aveai doar liceul si nu aveai facultate parca deveneai din nou prost. Ce sa faci? Pai bineinteles faci si facultatea. Acum..s-a ajuns in situatia ridicola ca o singura facultate sa nu fie indeajuns, ba mai mult, trebuie sa ai si un masterat si un doctorat, asta pe langa cele 2 facultati, bineinteles. Atunci te poti considera destept si partea proasta e ca tot noi am ridicat stacheta, dorind sa obtinem un job mai bun sau poate din ambitie, sau pentru simplul fapt ca putem. Dar ce se face intradevar la facultate? Ce tot inveti acolo? Cu cat iti foloseste in viata? Aici am sa ma refer strict la Universitatea Cuza, unde am invatat si eu pentru un an, si care spre surprinderea multora: NU e in top 500 celor mai bune universitati din lume, deoarece e o universitate proasta. E de stat in primul rand ceea ce explica multe. Buget urias si tot ramane o universitate proasta. E proasta pentru ca dupa ce termini o facultate nu prea te poti angaja si mai ales e proasta pentru ca, la fel ca toate celelalte univeristati din Romania sustine si premiaza barbologia. Asta insemnand ca practic nu faci nimic folositor, decat sa inveti sa vorbesti mult. Daca esti genul direct, cu putine cuvinte, poate ca facultatea nu e de tine, poate ar trebui sa nu urmezi o facultate. Un lucru stupid mi s-a parut cand mi s-a atras atentia ca, atunci cand am scris la o lucrare, am tras liniute pentru fiecare categorie. Ceea ce e incorect. Trebuie sa o "lungesti" si sa mai pui cuvinte, chiar daca si in manual sunt liniute.
Practic barbologia nu are cum sa te ajute decat in anumite domenii, precum politica de exemplu sau ca reporter...sa tot vorbesti si fara sa spui cu adevarat ceva. De ce trebuie sa vorbim mult si degeaba? In asta consta evolutia? Pentru a face parte din elita societatii trebuie sa stii sa vorbesti foarte mult si sa nu faci nimic? Culmea ca asta observ si pe strada cand merg, si la alimentara cand cumpar si la televizor cand ma uit la o emisiune. Dar lucruri concrete, oameni buni? Cine sa le faca?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu