3 septembrie 2009

Iesenii, satui de transportul in comun infect

Transportul in comun din orasul Iasi, devine pe zi ce trece unul din cele mai proaste din tara si din Europa. Nu stiu ce alta tara din lumea a 3-a mai are asemenea mijloace de transport, dar stiu ce mijloace de transport infecte avem noi.

Sa facem o mica comparatie cu Bacaul, care este si el un oras mare. Cum credeti ca este la ei?

Au autobuze Mercedes, unele din ele cu aer conditionat. Nu au un sistem perfect, dar autobuzele vin destul de des, in general la un interval maxim de 5-10 minute. Ei nu au maxi taxi.




Ce avem noi?


Pe langa faptul ca avem niste autobuze rusesti cumparate la suprapret printr-o firma specializata in tepe, niste autobuze second hand care trebuiesc sa ajunga la casat, mai avem si o flota de microbuze care sunt in cea mai proasta stare posibila! La noi un autobuz/microbuz ajunge in statie in medie din 15 in 15 min. Dar de cele mai multe ori depasesc acest prag, ajungand si la 20-30 min. Niciodata nu s-a facut fata orei de varf!!! De asemenea mirosuri respingatoare se afla in oricare din aceste mijloace.





Toate aceste nu au decat o singura explicatie: Bataie de joc!
Ideea este ca daca se poate in Bacau, se poate si la noi!


Am vazut azi in Ziarul de Iasi un articol in care spuneau ca au scazut incasarile (ceva normal in aceasta perioada a anului), dar nu asta mi-a atras atentia..ci comentariile! (le-am postat in josul paginii pe cele mai relevante)

Sunt foarte multi ieseni ca mine, deranjati de conditiile proaste din mijlocul de transport in comun, de bataia de joc la care suntem supusi.

Eu propun sa fim uniti si sa facem urmatoarele cereri catre autoritati:
- demiterea directorului incapabil de la RATP;
- scoaterea definitiva a microbuzelor;
- oferirea pensionarilor un anumit numar de bilete sau un abonament cu care sa circule doar intre anumite ore;
- micsorarea intervalului de timp la care sa ajunga autobuzul in statie;
- prelungirea programului pana la ora 24
- controlorii si soferii sa fie obligati sa faca cursuri de buna purtare;
- oferirea de conditii mai bune calatorilor, precum caldura iarna si aer conditionat vara;
- investigatii asupra modului de consum a motorinei folosite de autobuze;
- ieftinirea abonamentului;
Avand un mijloc de transport in comun modern, atragator si eficient va impiedica multi oameni sa isi foloseasca masinile personale, poluand astfel mai putin si vom fi in acest fel in randul oraselor civilizate.
Sper ca mai multi oameni din presa sa relateze mai multe lucruri despre bataia de joc a RATP-ului.
Astept idei, propuneri..dar sa facem ceva! Poate un mic protest?

Unele comentarii din Ziarul de Iasi :

V-au scazut incasarile
03/09, 13:13, postat de Eu
Va plangeti ca v-au scazut incasarile.... pai la conditiile oferite e si normal sa va scada si inca ar mai trebui sa scada, da na.... romanul in lipsa de mijloc de transport trebuie sa va foloseasca serviciile si sa va mai dea si bani. Va dau 3 motive pentru care ar trebui sa va scada incasarile si mai mult: 1. Conditiile oferite de voi lasa de dorit. Inghesuiala in masini...aparatele de taxat nu merg etc. 2. Angajatii vostri sunt niste persoane care nu stiu ce e ala respect, care nu stiu sa vorbeasca frumos. 3. Autobuzele merg pana la ora 22, casele de bilete se inchid ba la ora 15, ba la ora 21. In cazul in care eu trebuie sa circul la ora 21:30 cu un mijloc de transport, de unde imi procur bilet? Nu am de unde, motiv pentru care mai pierdeti un client si tot asa. In ziua de azi se merita mai mult sa iti iei masina decat sa folosesti serviciile RATP, macar ajungi cand trebuie si nu iti vorbeste nici un angajat ca la usa cortului. P.S.: Data viitoare cand vad un control care imi vorbeste urat, il leg de bara din autobuz si va dau in judecata
ratp
03/09, 12:48, postat de iesean
solutia la pensionari ar fi: 10 bilete gratis lunar si atat! in felul asta ar merge doar acolo unde ar avea strict treaba: la medicul de familie, la piata, la farmacie etc; in rest sa ne lase si pe noi sa ne folosim de transportul in comun; in felul asta ar creste si rentabilitatea ratp

RE: Scoati gratuitatea la pensionari macar pentru cateva ore
03/09, 11:22, postat de dan
si stiti ce e mai grav?ca nu ne ia nimeni in seama .am sunat la ratp la centrala pt o informatie iar telefonista iti da cu flit,ceri un transfer telefonic la director,dar probabil are dispozitie sa nu faca nici o legatura telefonica cu calatorii,sa nu deranjam edilii din maditatie,e foarte grav ca nu luam masuri noi calatorii,sa nu mai prezentam biletele la control pana nu avem un transport in comun acceptabil.am mers cu un autobuz pana in canta dar nu puteai sa respiri unde e aerul conditionat cu care se lauda directorul cand a achizitionat autobuzele aruncate in alte tari


plecam
03/09, 10:51, postat de student
In curand o sa ajungem sa mergem toti cu masina personala si orasul se va sufoca si mai tare. Uneori astepti in statie si 20 de minute un autobuz, este nesimtire curata, autobuzele nu au nici un orar efectiv, soferii merg dupa cum doresc. Prin alte parti (si aici ma refer la Romania, Bacau spre exemplu) autobuzele au cat de cat un orar, stii ca in statiile importante vin cu o cadenta de 5 minute, autobuzele sunt curate (chiar daca sunt si unele luate la sh dar mult mai intretinute) si unele au si aer conditionat. Plus ca soferii nu conduc de parca ar cara saci de cartofi, nici in Bucuresti nu merg asa de bruscat unde circulatia chiar este nasoala. Plus multimea de pensionari care se plimba de colo colo, inteleg ca este greu pentru ei si ca un abonament este scump dar toti astia care platim efectiv ce sa facem, eu nu am mai prins loc pe scaun pe traseul lu 13 dimineata de juma de an, abonamentele gratuite au ajuns sa sufoce orasul, in loc sa fie sprijiniti oamenii care chiar aduc un venit la visteria orasului, o sa plecam toti din orasul asta imputit si o sa ramana doar administratia impreuna cu pensionarii si tiganii daca conditiile nu or sa se imbunatateasca. Acum mai nou nu mai avem nici apa calda. Oras de lumea a treia.

incasarile se prabusesc... vilele directorilor cresc
03/09, 10:34, postat de crinuta rata
poate sa-mi explice cineva cum la 2-3 ani de Directorat si sefie la RATP unde cica nu-s bani si incasari toti sefutii si directorii isi fac vile de bancheri?? de unde frate?

Toate comentariile pot fi citite aici.

2 comentarii:

  1. Perfect de acord cu tine. Zi de zi merg cu autobuzele de la RATP si vreau sa spun ca e jale. Ceva trebuie schimbat. Problema nu e faptul ca autobuzele sunt sau nu mercedes, si in Constanta tot maz-uri au dar e ok ca interval de functionare. Am fost vara asta(in plin sezon) si nu am vazut unul plin ochi cum se intampla pe la noi. Ce e drept trebuie scoase MAXI (probabil nu si-au amortizat investitia inca :-)). Iar legat de furtul de combustibil vreau sa spun ca inca se mai practica. Am vazut cu ochii mei cum se fura motorina la un capat de linie.

    RăspundețiȘtergere
  2. - demiterea directorului incapabil de la RATP;
    Il demitem, dar pe cine punem in loc? Mai intai trebuie gasit cineva capabil.

    - scoaterea definitiva a microbuzelor;
    Absolut. Daca s-ar inlocui cu niste autobuze articulate ce bine ar fi...

    - oferirea pensionarilor un anumit numar de bilete sau un abonament cu care sa circule doar intre anumite ore;
    Fie abonament gratuit dupa ora 09:30, fie doua seturi de bilete lunar

    - micsorarea intervalului de timp la care sa ajunga autobuzul in statie;
    Totusi sa asteptam sa se termine lucrarile la liniile de tramvai. Dupa asta, autobuzele care acum au inlocuit tramvaiele vor putea fi mutate.

    - prelungirea programului pana la ora 24
    E destul sa se circule si pe un traseu scurtat. De exemplu, linia 41 sa mearga din CUG2 pana in Copou pana la ora 22:30, iar apoi doar de la Fundatie pana in CUG1 pana la 00:30

    - controlorii si soferii sa fie obligati sa faca cursuri de buna purtare;
    Problema nu e comportmanetul controlorilor, ci ca acest comportament il aplica numai anumitor oameni. N-am vazut controlor care sa se ia de grupurile de tigani din autobuze (desigur sa cheme Politia Comunitara inainte, doar nu-i platim degeaba)
    Soferii ar fi mai relaxati daca s-ar introduce macar in intersectiile aglomerate benzi pt transportul in comun.

    - oferirea de conditii mai bune calatorilor, precum caldura iarna si aer conditionat vara;
    Deocamdata sa cumpere si niste autobuze si tramvaie si apoi sa visam la aer conditionat.

    - investigatii asupra modului de consum a motorinei folosite de autobuze;
    Autobuzele noi au un "jurnal de bord" care inregistreaza mai multi parametri ce pot fi folositi pt descoperirea vanzatorilor de carburant.

    - ieftinirea abonamentului;
    Biletul sa fie valabil un anumit timp de la compostare (de ex 40 min in zilele lucratoare, 50 min in weekend) pe oricate mijloace de transport doresti.
    Pt cei ce nu locuiesc in Iasi (deci nu platesc impozite locale) abonamentele ar trebui sa fie mai scumpe (a se vedea cum e in Timisoara). Pt ieseni, abonament de 60 de lei pt toate liniile. Sa se mai introduca un abonament de 45 lei tot pe toate liniile dar valabil doar intre 09:30 - 22:00
    Biletele pot fi scumpite daca se ieftinesc abonamentele. Lumea trebuie incurajata sa foloseasca abonamente.

    Ce ar mai trebui:
    1) Sa fie vandut spatiul publicitar de pe spatele biletelor
    2) Discutat cu cei din Invatamant sa decaleze inceputul cursurilor studentilor (de exemplu, elevii si multi bugetari incep programul la 08:00, cei din privat incep la 09:00, studentii ar trebui sa inceapa cursurile la 08:30). Astfel s-ar mai elibera autobuzele dimineata, la 7 (dupa 7:50 sunt aproape goale).
    3) Negociat cu un post de radio local care sa plateasca pt a fi transmis in autobuze si tramvaie.
    4) Toate statiile ar trebui sa aiba un acoperis sub care sa se poata adaposti macar vreo 10-15 oameni.


    5) Incurajat mersul pe bicicleta :) In Cluj-Napoca si in Timisoara se pot face piste... in Iasi, ba!

    RăspundețiȘtergere