29 august 2010

Iasul S.R.L.

Traiesc in Iasi de 24 de ani si pot spune ca am vazut multe la viata mea, dar abia acum simt intradevar ca tot ce se realizeaza in acest oras, se realizeaza in detrimentul meu. Orice asflatare, orice semafor, orice rond giratoriu, orice taxa sau impozit sunt create doar pentru a-mi face rau mie si a castiga altcineva. Indiferent cine este la putere, sau in fruntea Primariei, Consiliului Local/Judetean, vrea sa faca tocmai opusul a ce doresc eu.
Ma simt chiar lasat deoparte si batjocorit atat de alesii locali cat si de cei care conduc tara.
Ce s-a intamplat cu democratia? Cu ideea de a lasa majoritatea sa decida? Acum suntem condusi de niste oameni, grupati in partide care au un singur scop comun pe care si-l indeplinesc cu succes: sa ne conduca si sa ne ia banii.
Cred ca daca eram intr-o tara araba, Mihai Chirica, pe care nu am sa il fac prost pentru ca oamenii prosti s-ar simti jigniti, sau Nichita si Simirad care intra in aceeasi categorie, ar fi fost loviti cu pietre pana ar muri. In evul mediu ar fi patit-o si mai rau. Dar in timpurile noastre, acesti oameni prospera.
Ce oras e asta? Cei corupti, neperformanti si cu un IQ discutabil sa fie realesi iar si iar?
Noi toti suntem de vina, ca stam si inghitim, mergand pe ideile:"Mie ce imi iese?", "Sa facem haz de necaz!" sau "Asta e! Dar ce sa fac eu?" care dupa parerea mea ar insemna: "Nu-mi pasa si nu vreau sa ma implic!" 

Un roman nu ar trebui sa gandeasca asa, pentru ca un roman nu trebuie sa fie un las si la fel de prost precum cred conducatorii nostri, trebuie sa fim uniti precum alte etnii si cu onoare. Gandirea ar trebui sa fie: "Trebuie sa ma implic, pentru ca e vorba de viitorul meu si pentru ca imi pasa! Tara mea e importanta!"
Revenind la orasul Iasi, stiti foarte bine ca suntem condusi de o mana de oameni, care culmea, desi par dusmani, sunt cu totii asociati. Orice decizie, spre exemplu Palas Iasi (decizia vanzarii strandului pentru a construi hoteluri a fost luata in unanimitate de toate partidele fara nicio problema). Ca e vorba de bani..nu, nu pentru noi, ci pentru ei.
Acum trebuie sa ne asteptam sa platim o taxa nenorocita pentru parcare? Eu nu am sa o platesc niciodata, decat in urmatoarele conditii: parcarea sa fie marcata corespunzator, sa existe intr-un spatiu amenajat special pentru parcare ceea ce inseamna sa nu fie pe trotuar, pe maidan sau un alt loc care oricum exista in mod natural, sa fie iluminat corespunzator si pazit. Abia apoi voi plati locul de parcare!
In ideea ca ar mai respecta cineva parerea cetatenilor, v-ati gandit vreodata la un referendum local, mai retardatilor care ne conduceti?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu