14 aprilie 2009

Zilele Carierei un esec

Am fost la Zilele Carierei, de la Casa Studentilor, nu pentru a cauta un loc de munca, deoarece sunt mult prea realist ci din curiozitate. Ce am vazut acolo m-a ingrozit:

1. Voluntariatul
Cele mai multe standuri apartineau fundatiilor si asociatiilor ce cautau voluntari. Aici trebuie sa adaug ca la noi in tara, la angajare nu conteaza daca ai facut sau nu voluntariat, daca asta e motivul pentru care doresti sa fii voluntar. Ci sunt total alte criterii. Alta problema ar fi faptul ca mori de foame cu voluntariatul, deoarece prin definitie voluntariatul inseamna sa prestezi servicii gratis. Un alt lucru deranjant pentru mine ar fi ca majoritatea fundatiilor apartin celor mai corupti oameni din Romania.

2. Internshipul
Bineinteles ca AIESEC-ul a fost prezent. Nu mi-a placut niciodata aceasta organizatie, deoarece menirea ei nu este sa ajute studentii, ci pe ei insasi. Incaseaza taxe de la studenti si primesc bani de la firmele angajatoare. Prin internship eu inteleg o forma de angajare fie pe bani putini, fie deloc, deci un fel de sclavagism modern. Ce firma nu ar dori oameni care sa lucreze pe gratis? Toate vor. Chiar daca experienta capatata in internshipuri e cu mult mai importanta ca experienta in voluntariat, tot nu sunt de acord cu aceasta asociatie.

3. Firme suspecte
Pe langa cele enumerate mai sus am gasit 2 firme care chiar pareau sa ofere un loc de munca. Una cauta java developer, deci clar ca se referea la programatori, iar cealalta care parea mai fantoma ca toate. Un mosulet cauta studenti care sa lucreze la firma lui, care se ocupa cu electronice. Va pot spune din surse sigure ca acel mosulet nu e serios.

Daca asta am de ales, eu ca tanar, mai degraba plec din tara...Practic nu era niciun loc de munca. Voluntariatul nu e loc de munca, internshipul nu e tocmai ideal, iar firmele fantoma....doar profita de studenti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu