3 aprilie 2009

Tiganii si romanii

Deseori vad romani care privesc cu ura tiganii. E normal. Sunt needucati, majoritatea fura, igiena lipseste si multe altele.

Eram intr-una din zile in maxi-taxi si am fost martor la o mica scena: doreau sa urce in jur de 20 de tigani in maxi, soferul inchise repede usa si a plecat cat se poate de repede. Bineinteles ca indivizii nu voiau sa plateasca biletele si nici nu erau verificati de vreun controlor, deoarece acestia se leaga doar de oameni batrani, femei si copii bineinteles neajutorati. Pe tigani nu ii verifica nimeni. Asta e doar un mic exemplu de rasism.

Acum sa va spun o mica povestioara din viata mea, ce implica tiganii si romanii. Nu doresc sa promovez ura rasiala ci doar sa scot in evidenta un lucru:

Eu detin o mica garsoniera pe care o inchiriez si care reprezinta mica mea sursa de venit. Intr-un timp, intr-o perioada cand nu se putea inchiria absolut nimic, mai exact prin februarie-martie am reusit sa inchiriez garsoniera unor tigani. Cei doi spuneau ca lucreaza la o firma din Iasi. Bine...In cateva luni numai scandaluri, prostituate si ceva nemaintalnit de mine....droguri. A venit si politia de cateva ori. Trebuia sa ii dau afara. Gasisem tot felul de scrisori ba de la oameni din inchisoare, ba scrisori de genul: "am tras prea mult si am stat in coma" si multe cartele prepay.
In tot acest timp trebuie sa spun ca au fost corecti, ca au platit datoriile si ne-am "despartit amiabil".
Apoi am reusit sa inchiriez unei fete care a spus ca a terminat dreptul si acum urmeaza a doua facultate. Fata, serioasa fiind, a venit cu parintii, a inspectat garsoniera si fu totul ok. Dupa cateva luni fata a fugit lasand datorii la asociatie si curent si in mod special: apartamentul vraiste.
Trebuie sa mentionez ca fata era romanca 100% si nu era de etnie rroma.

Ce am invatat din toate acestea?

O fata educata, care urma a doua facultate a reusit sa fie mult mai rea decat niste tigani needucati care se drogheaza. E clar ca in ziua de azi nu mai poti avea incredere in nimeni, dar lectia sta in felul urmator:

Degeaba urasti tiganii..ca si romanii sunt la fel de rai.

Nesimtirea si rautatea a devenit ceva obisnuit la noi in tara. Pe langa saracie, trebuie sa te confrunti si cu tot felul de tampiti. Infractionalitatea ridicata exista doar in zonele sarace, asa ca sa nu va mire ca exista coruptie, criminali, hoti, curve si tot felul de infractori. Asta e tara noastra: o tara cu drumuri gaurite, cu fotbalul la pamant, cu parveniti, cu stirile de la ora 5 si bineinteles cu nesimtirea pe post de stea calauzitoare.

2 comentarii:

  1. nu e vorba de tigani sau romani,e vorba de nesimtire,nesimtire care in general e ceva mai evidenta la tigani.Insa macar ei nu au avut aceleasi posibilitati in ceea ce priveste educatia...dar noi astia romani,care am mai facut si o scoala dar ne comportam tot ca niste delincventi..apai atunci la noi e mai grava situatia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate nu am placerea sa te pot contrazice, pentru ca intr-un fel ai dreptate!Cateodata chiar merita cuvantul rrom confundat cu rom(an).
    Lasand la o parte diferentele rasiale, ma intreb daca va exista vreodata o schimbare in bine a imaginii tarii noastre.In special in strainatate.

    RăspundețiȘtergere