1 aprilie 2009

Masini pana in 8000E

Am reusit in sfarsit sa vand vechea mea masina, Dacia Nova Gti, dupa muuult timp de dat anunt in ziar. Avand niste bani stransi, impreuna cu ce am luat de pe Dacie, am spus sa caut o masina noua..ca doar nah...daca iau una veche si se strica? Avand cu greu 7500E am inceput sa caut..
Ce credeti ca pot gasi? Tot Dacia bineinteles...sau altele straine fara nicio optiune sau automobile care poarta denumirea de sicriu pe 4 roti. Pentru a lua una noua trebuia sa fac compromisuri in ceea ce priveste confortul sau siguranta.


Am gasit si Aveo la 7400E. Ea este destul de dotata la acest pret. Bineinteles ca orice consumator inteligent am inceput sa ma interesez despre aceasta masina..ca doar Dacie am mai avut..vreau si eu una straina. Folosind Google si citind de pe forum am obeservat ca toti se plang de un mare defect la aceasta masina si anume are doar 1 stea si jumatate la Euroncap din 5. Intradevar si asa era. Am intrat pe site-ul euroncap si am ramas masca la cum se face aceasta masina la doar 64km/h. Si stiu ca multi o sa spuna ca daca e sa mori, mori si in fata blocului..dar nu e vorba de asta. Ma gandesc totusi daca am un accident la 40km/h, de ce sa raman fara picioare? Pe langa asta are si piese foarte scumpe (ex. pret luat de pe piese-chevrolet.ro - far 925RON), revizii scumpe si bineinteles nu imi place ca 10% sunt taxe vamale deoarece masina e facuta tocmai in Coreea de Sud...deci nu e printre cele mai bune masini..Aaa si era sa uit...tot se pomeneste ca tehnologia folosita pe aceasta masina e invechita si varianta ieftina adica sub 8000 are motor de 1,2 asta la o masina de aproape 1tona si jumatate.


Alta optiune ar fi Loganul! Celebrul Logan. Are 3 stele la Euroncap, deci e mai sigur ca Aveo..dar bineinteles ca orice masina e mai sigura ca Aveo si asta in conditiile in care cu totii stim cum se face un Logan cand pupa un copac. Loganul doreste pur si simplu sa imbratiseze copacul . Dar la 7700-7800 ai un Logan cu aproape toate optiunile, asta daca doresti varianta benzina de 1,4. Problema ar fi in felul urmator. Chiar am facut un test-drive la Caremil si masina avea probleme la directie...ea era noua, silentioasa, motorul tragea, aerul conditionat mergea foarte bine dar directia tragea tare spre dreapta si cand puneam frana imi tragea un pic volanul. Lucruri patite si pe fosta mea Dacie...Dar de fapt asta din cauza ca am reparat-o tot la Caremil. Care apropo...mare greseala daca mergeti acolo. Nu va lasa sa va uitati cum o repara..si ei nu repara tocmai bine..multe probleme am avut cu ei. Deci service-ul sucks. Nu am simtit ca ar fi ceva mai mult decat o Dacie..ca pana la urma doar asta e: o Dacie. Si nici nu vreau sa spun de garantie ca nu acopera bucsele si ce sa mai...directia nu o acopera. Deoarece se strica des, presupun.



Si da..m-am gandit si la Matiz...adica Spark. Am zis ca nah...consuma putin, te strecori cu ea..ce conteaza daca e pentru fete? Nu am multi bani, deci cumpar ce imi permit (deci am o scuza). Legat de siguranta, are tot 3 stele ca si Loganul dar problema sta in felul urmator: Are aproape acelasi pret ca si Aveo care e mai mare. Piesele costa cam la fel..deci nu ar fi nicio afacere..



Ultimele variante sunt Peugeot si Citroen care au variantele 107 si C1. Pretul lor depasesc un pic 8000E. Dezavantajul clar este ca sunt mici, sunt foarte joase, deci poti distruge spoilerul ala usor. Si unde stau eu, am nevoie de o masina serioasa, rezistenta la bolovani si gropi adanci (si stiu ca la 8000 nu am sa gasesc asa ceva). Printre avantaje as enumera consumul foarte mic (jumatate cat Logan), piese mai rezistente si au 4 stele la Euroncap.


Bineinteles ca mai este si Renault Symbol care e 7000 si ceva, fara vreo optiune. Pe ala l-am scos de pe lista ca depaseste binisor 8000 daca vrei macar aer conditionat. Si apoi Fiat cu modele sale Panda si Albea pe care le-am scos de asemenea pentru ca impreuna cu ABS-ul si AC-ul depaseau 8000.
Asta practic a fost criteriul meu de baza: masina trebuia sa aiba macar aer conditionat. Si la ce calduri sunt vara...nu e doar o fitza..e o necesitate.
Am luat in considerare si discounturile oferite in aceasta perioada. Daca le pot numi discounturi...
Daca la televizor tot se spunea ca e criza si au scazut drastic preturile la masini, sa stiti ca au mintit de au rupt. Nu a scazut nimeni pretul. Cel putin semnificativ. Sunt doar discounturi de genul: Masina e 8000, noi punem pretul la 8500 si apoi oferim discount de 500E. Deci o pacaleala.
La unele reprezentante puteti sa obtineti diferite discounturi daca aratati o anumita incertitudine in ceea ce priveste cumpararea masinii si eventual incercand sa negociati cu vanzatorul, care bineinteles va spune ca nu se poate, dar ce nu va spune este ca ii vine greu din moment ce trebuie sa mai reduca din comisionul lui. Dar daca acea reprezentanta are multi clienti nu o sa obtineti niciodata o reducere, cel putin una importanta.
Oricum, stati linistiti ca merg rar cu masina...mai mult la cumparaturi, excursii si doar cand am absoluta nevoie..restul timpului cu maxi taxi.
De aceea cu aceasta ocazie ii urez lui Nichita sa mearga tot restul vietii numai cu maxi-taxi din Iasi. Sa simta si el putoarea din el, din huse si de oriunde, poate atunci ar da 2 lei pe transportul in comun al iesenilor.
Apropo: mirosul infect de pe husele scaunelor din maxi taxi intra foarte frumos si in haine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu